11. maaliskuuta 2015

Naistenpäivän tempaus 7.3.2015

Olen Jaakko, paljasjalkainen tamperelainen, joka on toiminut pitkään isännöitsijänä. Kiinnostukseni yhteiskunnallisia asioita ja politiikkaa kohtaan on voimistunut vuosi vuodelta. Sitä ovat vahvistaneet Suomen taloudellinen tila ja viimeaikaiset Venäjän tapahtumat. 

Uskallan väittää, että Suomi ei ole vuosikymmeniin ollut näin haasteellisessa tilanteessa kuin nyt. Ratkaistavana on etupäässä vain vaikeita ja ikäviä asioita, mikä puolestaan vaatii kansanedustajilta entistä enemmän osaamista ja kykyä hahmottaa erilaisia kokonaisuuksia ja asiayhteyksiä. 

Kutsu Sofian matkassa -tiimiin tuli minulle mieluisana yllätyksensä ja koin sen heti kunniatehtäväksi johon tarttua. Olen ollut mukana tässä turkoosiin väriin vannovassa sekä positiivisuutta ja tekemisen meininkiä huokuvassa porukassa jo viime elokuusta asti. Näiden mahtavien ihmisten joukossa tuntee olevansa arvostettu jäsen jota kuunnellaan. Olen tämän matkan aikana tehnyt monia asioita ensimmäistä kertaa elämässä, kuten tämän blogikirjoituksen.

Naisten päivän tempaus 7.3. oli jo ties monesko tapahtuma, jossa olen saanut olla mukana osana meidän tiimiä. Yhdessä tekemisen ilo, kadunkulkijoiden hymy ja halu kuulla Sofiasta ja tsempata Sofian työtä eduskunnassa ovat niitä asioita, joista saan itsekin energiaa. Parasta on kun vastaantulija sanoo: kyllä minä Sofian tiedän, hän on huipputyyppi! Mitäpä tuohon lisäämään.

Miksi olen Sofian matkassa? Sofia arvostaa muun muassa koulutusta, puolustukseen ja turvallisuuteen liittyviä asioita ja työn kannustavuutta terveen talouden perustana. Sofia on hyvä esikuva, koska hän elää kuten opettaa: kannustaa tiimiään ja on omalla koulutuksellaan ja määrätietoisen työotteensa ansiosta päässyt unelmatyöhönsä. Siksi olen tässä matkassa, koska haluan Sofian jatkossakin hoitavan yhtä Suomen tärkeimmistä työtehtävistä. Lähde sinäkin mukaan matkaan, jolla on tarkoitus.

Hyvää naistenpäivää kaikille naisille - olette päivänne ansainneet!

-Jaakko Antinlaakso

Naistenpäivän tempauksen turkoosia väriä

Naistenpäivän tempauksessa lauantaina 7.3.2015 Jaakko ja Irja Tulonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti